Генеральна угода укладається відповідно до Закону України „Про колективні договори і угоди". Остання угода укладена на 2019-2021 вже вичерпала термін дії та потребує оновлення з огляду на умови воєнного стану та масштаби викликів для країни, економіки і нашого трудового потенціалу. .
Генеральна угода укладається відповідно до Закону України „Про колективні договори і угоди". Остання угода укладена на 2019-2021 вже вичерпала термін дії та потребує оновлення з огляду на умови воєнного стану та масштаби викликів для країни, економіки і нашого трудового потенціалу.
Це процес, що включає всі типи переговорів, консультацій та обміну інформацією між представниками урядів, роботодавців та працівників із питань, що становлять взаємний інтерес і пов’язані зі соціально-економічною політикою.
У Резолюції про трипартизм та соціальний діалог, ухваленій Міжнародною організацією праці 18.06.2002 р., соціальний діалог визначається як цінний демократичний засіб вирішення соціальних проблем, формування консенсусу; це сучасний і динамічний процес, що має унікальний потенціал та широкі можливості сприяння прогресу в контексті глобалізації, регіональної інтеграції і перехідного періоду.
Згідно з договорами та законодавством Європейського Союзу, під терміном «соціальний діалог» розуміється процедура спільних консультацій соціальних партнерів на європейському рівні.
Закони:
Про організації роботодавців, їх об'єднання, права і гарантії їх діяльності
Про соціальний діалог в Україні
Розвиток соціального діалогу в Україні розпочався в перші роки нашої Незалежності. Ще в 1991 році відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" створено Координаційний комітет сприяння зайнятості населення, сформований на тристоронній основі, на державному та регіональних рівнях.
Розвиток соціального діалогу в Україні розпочався в перші роки нашої Незалежності. Ще в 1991 році відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" створено Координаційний комітет сприяння зайнятості населення, сформований на тристоронній основі, на державному та регіональних рівнях.
Наступним кроком було створення Президентом України у 1993 році Національної ради соціального партнерства, як консультативно-дорадчого органу при Президентові України для узгодженого вирішення питань, що виникають у соціально-трудовій сфері.
Етап формування певної системи ведення соціального діалогу у різних сферах та різних рівнях розпочався після видання у 2005 році Указу Президента України "Про розвиток соціального діалогу в Україні" та затвердження Кабінетом Міністрів України Плану заходів щодо розвитку соціального діалогу в України.
Протягом 2006 року при Президентові України було утворено Національну тристоронню соціально-економічну раду, як консультативно-дорадчий орган.
І вже у 2011 році, на виконання вимог Закону України "Про соціальний діалог в Україні", Указом Президента України від 02.04.2011 № 347/2011 Національна рада отримала статус постійно діючого органу.
У системі соціального діалогу в Україні, Національна рада відіграє важливу роль у сфері публічної політики як однин із її інститутів, оскільки виконує консультативну функцію між українським урядом та активною частиною суспільства, яка представлена у ній представниками профспілок та роботодавців.
Національна рада складається з рівної кількості повноважних представників сторін соціального діалогу національного рівня і об'єднує 60 членів:
20 представників від профспілкової сторони, які делегуються репрезентативними об'єднаннями профспілок, які мають статус всеукраїнських;
20 представників сторони роботодавців, які делегуються репрезентативними об'єднаннями організацій роботодавців;
20 представників сторони органів виконавчої влади, які призначаються Кабінетом Міністрів України.
Термін повноважень членів Національної ради становить 6 років.
Основними завданнями Національної ради є:
вироблення консолідованої позиції сторін соціального діалогу щодо стратегії економічного і соціального розвитку України з питань формування і реалізації державної економічної та соціальної політики, регулювання трудових відносин;
підготовка і надання узгоджених рекомендацій та пропозицій Президентові України, Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України з питань формування і реалізації державної економічної та соціальної політики, регулювання трудових, економічних, соціальних відносин.
Координує діяльність Національної ради її Голова, який призначається Президентом України із членів Національної ради за поданням її Президії терміном на один рік. Черговість головування в Національній раді встановлена її Регламентом: "сторона роботодавців – профспілкова сторона – сторона органів виконавчої влади".
У 2021 -2022 рр. головою НТСЕР був голова ООРУ, президент УСПП Анатолій Кінах.
Утворено 4 постійно діючі комітети Національної ради:
з питань економічного розвитку та підприємництва;
з питань соціальної та гуманітарної політики;
з питань розвитку громадянського суспільства та міжнародних відносин;
з питань трудових відносин та ринку праці.
Для напрацювання пропозиції та проведення консультацій з окремих питань, за рішенням Президії можуть створюватися робочі групи Національної ради. На сьогоднішній день при Національній раді створено 5 таких робочих груп.
Організаційне, інформаційно, методичне та матеріально технічне забезпечення роботи Національної ради забезпечує її секретаріат, що утворюється Президентом України.
Очолює секретаріат Національної ради секретар, який призначається Президентом України за поданням Президії Національної ради.
У зв’язку з повномасштабним вторгненням російської федерації на територію України в лютому 2022 року, на спільній нараді за участю Організації роботодавців «Одеська обласна асоціація роботодавців Півдня України» і Об’єднання організацій роботодавців «Одеське обласне об’єднання роботодавців» було ухвалено стратегічне рішення тимчасово зупинити профільну діяльність і повністю зосередити зусилля на волонтерській роботі.
Після аналізу поточної ситуації було визначено, що однією з ключових проблем, яка стримує ефективну допомогу населенню, є дефіцит логістичних рішень та брак координації між державними структурами, волонтерськими ініціативами, міжнародними партнерами та безпосередніми отримувачами допомоги.
У 2022–2024 роках наші організації:
• налагодили гуманітарні коридори та маршрути постачання в південні та східні регіони України;
• забезпечували логістику вантажів з-за кордону (зокрема — з Німеччини, Польщі, Румунії, Іспанії, Італії, Нідерландів, Австрії,Сполученого Королівства Великої Британії і Північної Ірландії, Сполучених Штатів Північної Америки, Канади);
• сприяли передачі гуманітарної допомоги (їжа, одяг, медикаменти, засоби гігієни) у постраждалі громади;
• підтримували комунікацію між місцевою владою, бізнесом та міжнародними партнерами;
• виступали як інформаційні хаби для розповсюдження актуальних даних серед громадських і волонтерських ініціатив.
• брали участь у координації розміщення внутрішньо переміщених осіб (ВПО) в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях;
• організували евакуацію осіб з інвалідністю, багатодітних родин і внутрішньо переміщених осіб до Німеччини, зокрема — до федеральної землі Баварія, місто Регенсбург;
• у Регенсбурзі здійснювали комплексну координацію:
• розміщення евакуйованих осіб у житлі (спільно з місцевими органами влади та житловими службами);
• отримання соціальних виплат та допомоги;
• підтвердження статусів інвалідності;
• медичний супровід та взаємодію з клініками;
• доступ до інтеграційних програм та культурної адаптації;
• сприяння у пошуку роботи через місцеві біржі праці та партнерські організації;
• налагодження взаємодії з JОB-центрами, соціальними службами, волонтерськими ініціативами, муніципальними структурами;
• розробку процедур координації між усіма залученими сторонами;
Цей період став свідченням здатності організацій роботодавців не лише до швидкої адаптації в умовах кризи, але й до ефективного виконання суспільно важливої місії на основі партнерства, солідарності та відповідальності.
Додатково інформуємо, що на період листопад 2022-го - 2025- го року лідер Об’єднання роботодавців «Одеська обласна асоціація роботодавців Півдня України» та Об’єднання організацій роботодавців «Одеське обласне об’єднання роботодавців»
Юрій Миколайович Борщенко здійснює активну діяльність поза межами України, зокрема на території федеральної землі Баварія (Німеччина), у місті Регенсбург.
У рамках цієї роботи:
• відкрито одне з міжнародних представництв об’єднань;
• ведеться системна діяльність із залучення міжнародної технічної допомоги, грантів, а також з налагодження соціально-економічних зв’язків;
• започатковано переговори з європейськими партнерами щодо програм підтримки бізнесу, розвитку ринку праці та впровадження кращих практик соціального діалогу.
Цей крок є важливою складовою інтернаціоналізації діяльності організацій роботодавців Півдня України, спрямованої на:
• посилення інституційної спроможності;
• мобілізацію ресурсів для регіонального розвитку;
• інтеграцію українського бізнесу та громадських ініціатив у європейські платформи співпраці.
Участь у тренінгу «Техніки досягнення консенсусу та навички ведення переговорів» (2–6 червня 2025 року)
З 2 по 6 червня 2025 року проходить міжнародний тренінг «Техніки досягнення консенсусу та навички ведення переговорів», організований Міжнародним навчальним центром Міжнародної Організації Праці (МНЦ МОП).
Цей захід об'єднує фахівців з різних країн з метою посилення навичок ведення переговорів, розбудови партнерств і підвищення ефективності міжінституційної взаємодії.
Участь у тренінгу від нашої організації беруть:
Юрій Миколайович Борщенко — бере участь в офлайн-форматі в місті Турин (Італія),
Олександр Суворов і Сергій Хіль — проходять навчання в онлайн-режимі.
Програма тренінгу охоплює:
методи побудови діалогу на основі консенсусу,
практичні техніки медіації та врегулювання конфліктів,
моделі ефективних переговорів у міжгалузевому середовищі,
стратегії зміцнення довіри в багатосторонніх партнерствах.
Участь у цьому тренінгу — це не лише підвищення кваліфікації представників ОР «ООАРПУ», а й посилення потенціалу всієї організації в рамках реалізації програм з відновлення, розвитку та соціального партнерства.
Работодатели employers роботодавці Одеса Odessa юг південь Украина Объединение профсоюз зашита интересов инвесторов в органах власти лоббирование цифровизация экономики цифровой паспорт предприятия сопровождение защита бизнеса экспорт импорт социально-экономический диалог ооарпу ооор ассоциация работодателей юга украины Digital Twins Blockchain Data Space ESG Cluster Hub цифрова економічна платформа переквалификация трудовые ресурсы попечитель